CLK 200 Kompressor Cabrio

Autor: Tudor Bratu 27 nov. 2008 Test drive

Probabil cel mai frumos lucru al tinereții este că poți să faci o groază de năzdrăvănii pe care lumea să le interpreteze ca fiind specifice vârstei. Cheltuiești prea mult – nu contează, ești tânăr. Nu dormi nopțile – nu contează, dormi la bătrânețe.

Mănânci neregulat – lasă că o să ai timp de trei mese pe zi cu nepoții în jurul tău. Îți cumperi un cabriolet nu foarte practic, care consumă benzină și bani și care are doar atâta loc în spate cât să-ți înghesuiești un prieten între niște prietene. Asta da tinerețe, deși văd din ce în ce mai multe persoane în vârstă care se aventurează cu capul în norii de deasupra mașinii.

Ceea ce vezi aici nu este o mașină ieftină de fițe. Sau o mașină de fițe ieftine. Este un status indicator în toată puterea cuvântului, este dovada faptului că ai un gust cultivat în materie de mașini și, foarte probabil, a faptului că deții motivul pentru care toți prietenii te vor prefera vara.

CLK Cabrio este deja unul dintre cele mai bătrâne modele Mercedes-Benz aflate în serviciu, iar prototipurile generației următoare, care va fi lansată probabil la un an distanță de noul E, rulează camuflate pe străzi. Nu știu și, sincer, nu cred că formele noii generații vor fi atât de reușite precum cele pe care le vezi aici. Cu siguranță vor dispărea farurile ovale duble, care se potrivesc atât de bine caracterului actual al lui Mercedes.

Slavă Domnului, mai este timp pentru a cumpăra un CLK actual. Cel mai ieftin costă 39.070 de euro fără TVA și are sub capotă un 200 Kompressor de 163 CP – motor destul de vechi, dar economic și satisfăcător pentru cei ce vor să se plimbe pe sub cerul liber și nu să alerge aiurea, cu pedala în podea.

Dacă totuși începi să rulezi ceva mai dinamic, CLK 200 K devine o mașină enervantă. Transmisia manuală – după părerea mea o prostie în cazul unei mașini greoaie, cu 1.600 kg masă proprie – nu este foarte precisă, iar treptele sunt destul de lungi, evident pentru a limita creșterea consumului, o creștere altfel dictată de greutatea mare.

CLK 200 K este ușor submotorizat, iar trenul de rulare n-a fost reglat prea sportiv. În schimb, confortul la bord este foarte bun, suspensiile sunt potrivite drumurilor noastre și nu sunt zgomotoase la amortizare. Singurele plusuri veritabile ale motorului sunt sunetul inconfundabil al compresorului mecanic și consumul redus, dacă reușești să conduci mașina asta în modul care îți permite să te bucuri de faptul că te afli într-un Mercedes.

Și dacă tot cheltuiești aproape 50.000 de euro pe un CLK, nu uita cutia automată și reglajele electrice pentru scaune. Într-un Merc, meriți tot ce e mai bun. TOT.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide